Inspirationsseminer om projektforankring – Nordea-fonden

Tid: 14. marts 2019 09:30 – 16:00

Sted: Kosmopol, KBH

Dagsorden:

Inspiration til at skabe blivende værdi 

Hvad skal der ske med projektet, når fondsstøtten ophører? Hvilke former for forankring findes – og hvordan kan man skabe blivende værdi? Og skal alle projekter nødvendigvis forankres?

De spørgsmål og mange andre bliver omdrejningspunktet på inspirationsseminaret.

Forankring handler om at skabe ejerskab og sikre indsatsens efterliv efter projektperioden. Det kan tage mange former – fx forankring af viden, idéer, erfaringer, læring, praksis, metoder, aktiviteter – og der findes ikke én model, der passer til alle. Fælles for arbejdet med at skabe blivende værdi i sit projekt er dog, at det er noget, der skal arbejdes med og sikres i selve projektperioden.

Seminaret vil derfor i høj grad handle om at få ny viden om forankringsformer, få inspiration til arbejdet i eget projekt samt at erfaringsudveksle på tværs af projekter. Forvent ikke at gå hjem fra seminaret med løsningen på at sikre jeres projekts efterliv, men deltag for at blive inspireret og for at inspirere andre.


Nyheder

09-06-2021

7. årgang på Trekroner Skole mødte arbejdsmarkedet

Uge 20 og 21 var en anderledes uge for eleverne på 7. årgang på Trekroner skole. De deltog nemlig i projektet Unge i praksis. Unge i Praksis består af tre dele: Introduktion ved Uddannelsesvejledningen i Roskilde, brobygning til erhvervsuddannelserne og to dage i lokal virksomhedspraktik.


20-04-2021

Da Matilde mødte kokke- og tjenerskolen

Forventningerne var ikke høje, da Matilde fra Vemmelev skole mellem Slagelse og Korsør i september 2020 fik at vide, at hun i fem dage skulle på en rejse ud i arbejdslivet på den lokale Kokke- og tjenerskole ZBC. Matilde var skeptisk. Hun havde ønsket at komme i praktik i en børnehave. Men så fik hun sig en overraskelse.


10-03-2021

Rambøll-undersøgelse bekræfter erfaringer fra Unge i praksis

En undersøgelse som Rambøll har lavet for Byggeriets Uddannelser viser, at en rigtig og virkelighedsnær fornemmelse af, hvad en uddannelse kan føre til, er afgørende for at få flere unge til at vælge en erhvervsuddannelse.


Læs flere nyheder